سومین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری اهواز ابلاغ شدمعاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز از ابلاغ سومین برنامه راهبردی عملیاتی شهرداری در افق ۱۴۰۷ خبر داد.

پل سفید:

حجت الاسلام دکتر جاسم موسی پور بیان کرد: به استناد ماده ۱۵ قانون نوسازی و عمران شهری اصلاحیه های بعدی مصوب سال ۱۳۴۷ ، برنامه سوم راهبردی عملیاتی شهرداری (اهواز ۱۴۰۷) در دو سطح راهبردی و عملیاتی تدوین شد.

وی با اشاره به این که سطح راهبردی این برنامه در افق ۱۰ ساله (۱۴۰۳ الی ۱۴۱۲) و در سطح عملیاتی با افق ۵ ساله (۱۴۰۳ الی ۱۴۰۷) تدوین شده است، افزود: ویژگی های مهم این برنامه تکیه بر دانش و تجربه کارشناسان و مدیران شهرداری، مساله محوری و نتیجه محوری، تلاش در جهت واقع نگری و نزدیک بودن پروژه ها به شرایط شهرداری ، تلاش در جهت سنجش پذیری و کمی سازی مقاصد، بهره گیری از نظر ذینفعان مختلف در مراحل تدوین ، استفاده از الگوی غلتان و امکان بازنگری سالانه برنامه می باشند.

موسی پور با بیان این که این برنامه با محوریت کارگروه تدوین برنامه در معاونت برنامه ریزی و استفاده از توان حداکثری همکاران شهرداری و پیگیری ها و برقراری تعاملات با معاونت ها، سازمانها و ادارات کل ذیربط با برگزاری بالغ بر چهار هزار نفرساعت جلسه کارشناسی به انجام رسید، اظهار کرد: روند تدوین برنامه با برگزاری جلسات هم اندیشی با خبرگان و اساتید دانشگاه، مدیران، صاحبان تجربه و کارشناسان شهرداری، نمایندگان دستگاههای اجرایی، سازمانهای مردم نهاد و روحانیون و گروههای جهادی آغاز و نظامنامه برنامه تدوین شد.

وی بیان کرد: بخش راهبردی برنامه با محتوای ماموریت، چشم انداز، مدلهای محتوایی و ساختاری، استخراج مشکلات و مقاصد راهبردی تدوین شد و به تایید شورای سیاستگذاری شهرداری و شورای اسلامی شهر رسید؛ ضمن این که این بخش شامل هفت مجلد مطالعات پشتیبان است.

موسی پور در ادامه اظهار کرد: بخش عملیاتی برنامه بر اساس اولولیتهای موضوعی مشکلات استخراج شده در ۱۱ کمیته تخصصی شامل زیرسازی و آسفالت معابر، مدیریت پسماند، پارکها و فضای سبز، سیما و منظر شهری، فرهنگ شهروندی، حمل و نقل عمومی، دفع آبهای سطحی، نظام مدیریتی و ساختاری شهرداری، سرمایه انسانی شهرداری ، مدیریت منابع مالی (درآمد و هزینه)، هوشمندسازی تدوین شد که با همکاری حوزه های مختلف شهرداری و راهبری مدیر پروژه و کارگروه تدوین برنامه، خروجی های موثر، شاخصها و همچنین طرحها، پروژه ها و اقدامات لازم تدوین شد و در نهایت در کارگروه تلفیق نهایی شد.

وی با اشاره به این که بخش عملیاتی شامل سه مجلد است، بیان کرد: در بخش عملیاتی در راستای چهار مقصد راهبردی (افزایش بهره وری سازمانی، ارتقاء سرمایه اجتماعی و مشارکت شهروندان، ارتقاء سیما و منظر شهری ، توسعه زیرساختهای شهری) ۳۱ خروجی موثر، ۸۴ شاخص خروجی، بیش از ۱۶۰ طرح و پروژه ، بیش از ۱۲۰ اقدام و ۵۰ سبد اصلی پروژه تدوین شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی در پایان بیان کرد: برنامه در اسفندماه ۱۴۰۲ به تصویب شورای اسلامی شهر رسید و پس از تایید هیات تطبیق فرمانداری جهت اجرا از سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد.