آیین افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی و ترافیکی برگزار شدآیین افتتاح و کلنگ زنی بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی و ترافیکی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان، فرمانده لشکر هفت ولیعصر (عجل)، فرماندار اهواز، نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز و سایر مسئولین شهرداری در تالار گیت استان برگزار شد.

پل سفید:
رضا امینی با تبریک عید سعید غدیر خم با اشاره به عملیاتی شدن برنامه‌ها به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال اظهار داشت: این پروژه‌ها با هدف رضایتمندی شهروندان و ارتقای سطح زندگی شهروندی انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به برنامه هفته گذشته و افتتاح آخرین مسیر پروژه غیر هم سطح شهید کجباف و آغاز به کار ۴۰ دستگاه اتوبوس شهری به دیگر پروژه‌های افتتاح شده اشاره و عنوان داشت: ساماندهی کوی طاهر، افتتاح یادمان رختشوی‌خانه، زمین‌های ورزشی روباز، خط ۱۸۰۰ کوی علوی، تکمیل نورپردازی پل دانشگاه شهید چمران از جمله آنها بوده است.

این مقام مسئول در مورد افتتاح پروژه‌های این آیین گفت: آسفالت خیابان صنایع در جنوب غرب اهواز، دیوار گذاری و تامین روشنایی و نصب نرده در دیواره ساحلی رودخانه کارون به طول ۷ کیلومتر و آسفالت خیابان ۴۰ متری رزمندگان از جمله مواردی هستند که امروز افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسند.

امینی همچنین به کلنگ زنی و آغاز به کار چندین پروژه شهری اشاره و افزود: آسفالت کوی نبرد و مهدیس به ارزش ۱۴۵۰ میلیارد ریال، تعمیر و تعریض پل راهنمایی به ارزش ۴۹۰ میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت شهرک اکباتان به ارزش ۵۵۰ میلیارد ریال، ترمیم و بهسازی پل پیچ استادیوم به ارزش ۲۶۰ میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت خیابان صلاح الدین و خیابان‌های مجاور به ارزش ۴۷۰ میلیارد ریال، اجرای یکی از سه خط اصلی انتقال آب‌های سطحی در منطقه ۴ خیابان آریا به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال، آسفالت معابر شرق اهواز به ارزش ۲۸۱۰ میلیارد ریال، آماده سازی خط اتوبوس تندرو به طول ۱۳ کیلومتر به ارزش ۱۹۵۰ میلیارد ریال، زیرسازی و آسفالت معابر ملاشیه به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال و شروع نرده گذاری در منطقه یک ورزش ۲۰۰۰ میلیارد ریال در مجاورت رودخانه کارون پروژه‌هایی هستند که امروز آغاز به کار می‌کنند.

امینی تکمیل و افتتاح پارکینگ خیابان طالقانی، باز زنده‌سازی کارون در جنوب غرب و شمال شرق اهواز و افزایش ده‌ها دستگاه اتوبوس شهری را از جمله پروژه‌های بزرگ شهری پیشرو دانست و عنوان داشت: تعداد اتوبوس‌های شهری از ابتدای انتصاب اینجانب نزدیک به ۷۵ دستگاه بوده که بیش از ۲۰۰ دستگاه دیگر سفارش داده شده و بخشی از آن در حال حاضر به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده است.
وی همچنین در مورد پروژه قطار شهری گفت: صحبت‌های نهایی با یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت دفاع صورت پذیرفته که با امضای قرارداد ۱۱ کیلومتر از خط پروژه تکمیل خواهد شد.
امینی با اشاره به نیاز حدود ۴۰۰۰ دستگاه تاکسی در اهواز تصریح کرد: در حال حاضر در حدود ۱۲۰۰ دستگاه تاکسی در شهر موجود است که با توجه به تاکید دولت ابتدا به نوسازی ناوگان تاکسیرانی و پس از آن توسعه ناوگان خواهیم پرداخت که با اضافه شدن تعداد دیگری دستگاه تاکسی در ماه‌های پیش رو نزدیک به یک چهارم تاکسی‌ها مورد نیاز شهر اهواز آماده خواهد شد.
امینی با تقدیر از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در خصوص همکاری جهت تامین ده‌ها دستگاه تاکسی با استفاده از تسهیلات بانکی اعلام داشت: سود تسهیلات بانکی از ۴ درصد تا ۲۳ درصد به جهت همکاری با رانندگان محترم و با تصویب شورای اسلامی شهر اهواز توسط شهرداری اهواز پرداخت خواهد شد.