ویم رسمی کشورمان به دلیل نقش پررنگ و حائز اهمیت شهرداریها و دهیاریها در زندگی روزمره مردم و در راستای آشنایی آنان با وظایف این نهادها و عملکرد آنها و نیز تقویت روحیه مشارکت شهروندان در مدیریت شهری به نام روز شهرداریها و دهیاریها نامگذاری شد.

پل سفید:

بی شک از جمله این وظایف، برنامه ریزی و اجرای اقدامات موثر در راستای توسعه عمرانی، حمل و نقل عمومی، فضاهای سبز شهری، مدیریت پسماند، تکریم مردم و پاسخگویی سریع و به موقع با هدف ارتقا سطح رضایتمندی شهروندان و دستیابی به شاخصه‌های یک شهر سالم، زیبا، توسعه یافته و پویا و شهرداری الکترونیک است که همگی آنها نیازمند عزم و اراده جدی و خدمت صادقانه و جهادی تمامی تلاشگران در مجموعه شهرداری های کشور است.

علاوه بر این هر شهر منظومه‌ای متنوع و متعدد از سلیقه‌ها، انتظارات و درخواست‌ها است و وظیفه مدیران شهری، برابری و توسعه عدالت اجتماعی در خدمت‌رسانی به شهروندان و اعتماد مردم بزرگترین سرمایه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

شاید ثبت این روز در تقویم کشور، فرصت مغتنمی در جهت حفظ شان و جایگاه شهرداری در میان مردم و تقدیر از تلاشگران این عرصه باشد.

اینجانب در پایان ضمن تبریک این روز به مجموعه بزرگ شهرداری های کشور بویژه همکاران گرانقدرم در شهرداری کلانشهر اهواز و قدردانی از تلاش های مستمر و شبانه روزی و خستگی ناپذیر انان، امیدوارم بتوانیم با جلب مشارکت شهروندان در مدیریت و توسعه شهری و نیز هم افزایی با سایر دستگاهها و صنایع موجود در شهر، علاوه بر ارتقای سطح کیفی خدمات رسانی به شهروندان و تامین رفاه حال آنان، در مسیر بالندگی و رشد و توسعه زیرساختهای شهر و ارتقای شاخص های شهری گام برداریم تا در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده بتوانیم رضایت خاطر شهروندان را فراهم نماییم.

رضا امینی
شهردار اهواز